Markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaatio tehostaa ja nopeuttaa markkinoinnin ja myynnin prosesseja. Automaation avulla voidaan parantaa liidien keruuta, nykyisten asiakkaiden sitouttamista, sekä parantaa asiakaskokemusta tarjoten asiakkaille entistä personoidumpaa ja kohdennetumpaa sisältöä.

Mitä on markkinoinnin automaatio?

Markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan toimenpiteitä, joilla automatisoidaan markkinoinnin tai myynnin toistuvia tehtäviä. Yksinkertaisimmillaan automaatio voi olla vaikkapa uutiskirjeen tilaajalle sähköpostiin saapuva vahvistus.

Markkinoinnin automaatio ei kuitenkaan rajoitu vain sähköpostimarkkinointiin, vaan sillä voidaan tehostaa lukemattomia myynnin ja markkinoinnin prosesseja.

Missä markkinoinnin automaatiota voidaan hyödyntää?

Parhaimmillaan markkinoinnin automaatio parantaa asiakaskokemusta ja yritysmielikuvaa, vapauttaa resursseja ja tehostaa myyntiä ja samalla koko liiketoimintaa. Markkinoinnin automaatiota voidaan hyödyntää laajasti myynnissä ja markkinoinnissa, muun muassa:

  • asiakkuudenhallinnassa
  • asiakasviestinnässä
  • sosiaalisen median hallinnoinnissa
  • markkinointikampanjoissa
  • personoidun sisällön luomisessa
  • analytiikassa ja raportoinnissa.

 

Miten valita oikeat työkalut markkinoinnin automaatioon?

Markkinoinnin automaation työkaluja on runsaasti saatavilla, mutta mistä tietää mikä on omaan tarkoitukseen sopivin?

Markkinoinnin automaation työkalujen valinnassa on hyvä ottaa huomioon niin asiakkaasi, tämänhetkiset tarpeet sekä tulevaisuuden tavoitteet. Lisäksi työkalua valittaessa on hyvä huomioida sen integroitavuus nykyisten käytössä olevien sovellusten ja järjestelmien kanssa.

Näitä sinun ei kuitenkaan tarvitse tietää, me autamme valitsemaan oikean työkalun, joka sopii tavoitteisiisi.

Näin hyödyt markkinoinnin automaatiosta

01

Tunnistat potentiaaliset asiakkaat

Markkinoinnin automaatiolla voit kerätä dataa verkkosivustostasi tai muusta lähteestä ja tunnistaa potentiaaliset asiakkaat ja liidit. Saat kohdennettua sisältösi suoraan oikeille, potentiaalisimmille asiakkaillesi. 

02

Paranna asiakaskokemusta ja sitouta

Automaation avulla voidaan tarjota asiakkaalle oikeaa, personoitua sisältöä, mutta myös oikeaan aikaan. Automaatiolla pidetään yllä kohderyhmien mielenkiintoa ja sitoutetaan asiakkaita.

03

Tehosta ja säästä resursseja

Kun toistuvat toimenpiteet automatisoidaan, säästetään aikaa haastavampiin, suoraa asiakas- ja ihmiskontaktia vaativiin tehtäviin. Esimerkiksi sosiaalisen median julkaisujen ajastuksella säästetään viikoittaista työaikaa valtavasti, suunnitelmallisuus paranee ja resursseja voidaan käyttää muun markkinoinnin suunnitteluun.

04

Datan avulla tulokset selkeästi nähtävissä

Onnistuneessa markkinoinnin automaatiossa seurataan dataa, ja toimenpiteitä optimoidaan tarpeen mukaan. Datan avulla resurssit voidaan keskittää parhaimpiin, tuloksia tuoviin toimenpiteisiin, säästäen niin aikaa kuin rahaa. 

Autamme tehostamaan markkinointiasi automaation keinoin

Ota yhteyttä tai varaa aika maksuttomaan kartoitukseen. Pohditaan yhdessä, minkälaisia prosesseja voidaan automatisoida liiketoiminnan tehostamiseksi.

Ota yhteyttä

Ota yhteyttä ja kerro tilanteestasi ja toiveistasi susette@hellocreative.fi / 0451449844. Olipa asia pieni tai suuri, meiltä uskaltaa ja kannattaa aina kysäistä mielipidettä, ratkaisua tai vinkkiä.

Jätä yhteydenottopyyntö