Autamme tehostamaan markkinointiasi automaation keinoin
Ota yhteyttä tai varaa aika maksuttomaan kartoitukseen. Pohditaan yhdessä, minkälaisia prosesseja voidaan automatisoida liiketoiminnan tehostamiseksi.
Markkinoinnin automaatio tehostaa ja nopeuttaa markkinoinnin ja myynnin prosesseja. Automaation avulla voidaan parantaa liidien keruuta, nykyisten asiakkaiden sitouttamista, sekä parantaa asiakaskokemusta tarjoten asiakkaille entistä personoidumpaa ja kohdennetumpaa sisältöä.
Markkinoinnin automaatiolla tarkoitetaan toimenpiteitä, joilla automatisoidaan markkinoinnin tai myynnin toistuvia tehtäviä. Yksinkertaisimmillaan automaatio voi olla vaikkapa uutiskirjeen tilaajalle sähköpostiin saapuva vahvistus.
Markkinoinnin automaatio ei kuitenkaan rajoitu vain sähköpostimarkkinointiin, vaan sillä voidaan tehostaa lukemattomia myynnin ja markkinoinnin prosesseja.
Parhaimmillaan markkinoinnin automaatio parantaa asiakaskokemusta ja yritysmielikuvaa, vapauttaa resursseja ja tehostaa myyntiä ja samalla koko liiketoimintaa. Markkinoinnin automaatiota voidaan hyödyntää laajasti myynnissä ja markkinoinnissa, muun muassa:
Markkinoinnin automaation työkaluja on runsaasti saatavilla, mutta mistä tietää mikä on omaan tarkoitukseen sopivin?
Markkinoinnin automaation työkalujen valinnassa on hyvä ottaa huomioon niin asiakkaasi, tämänhetkiset tarpeet sekä tulevaisuuden tavoitteet. Lisäksi työkalua valittaessa on hyvä huomioida sen integroitavuus nykyisten käytössä olevien sovellusten ja järjestelmien kanssa.
Näitä sinun ei kuitenkaan tarvitse tietää, me autamme valitsemaan oikean työkalun, joka sopii tavoitteisiisi.
01
Markkinoinnin automaatiolla voit kerätä dataa verkkosivustostasi tai muusta lähteestä ja tunnistaa potentiaaliset asiakkaat ja liidit. Saat kohdennettua sisältösi suoraan oikeille, potentiaalisimmille asiakkaillesi.
02
Automaation avulla voidaan tarjota asiakkaalle oikeaa, personoitua sisältöä, mutta myös oikeaan aikaan. Automaatiolla pidetään yllä kohderyhmien mielenkiintoa ja sitoutetaan asiakkaita.
03
Kun toistuvat toimenpiteet automatisoidaan, säästetään aikaa haastavampiin, suoraa asiakas- ja ihmiskontaktia vaativiin tehtäviin. Esimerkiksi sosiaalisen median julkaisujen ajastuksella säästetään viikoittaista työaikaa valtavasti, suunnitelmallisuus paranee ja resursseja voidaan käyttää muun markkinoinnin suunnitteluun.
04
Onnistuneessa markkinoinnin automaatiossa seurataan dataa, ja toimenpiteitä optimoidaan tarpeen mukaan. Datan avulla resurssit voidaan keskittää parhaimpiin, tuloksia tuoviin toimenpiteisiin, säästäen niin aikaa kuin rahaa.
Ota yhteyttä tai varaa aika maksuttomaan kartoitukseen. Pohditaan yhdessä, minkälaisia prosesseja voidaan automatisoida liiketoiminnan tehostamiseksi.
Ota yhteyttä ja kerro tilanteestasi ja toiveistasi susette@hellocreative.fi / 0451449844. Olipa asia pieni tai suuri, meiltä uskaltaa ja kannattaa aina kysäistä mielipidettä, ratkaisua tai vinkkiä.